dijous, 10 de març del 2011

LA MAGRANA

El descens del consum de fruites i hortalisses fresques, sobretot entre les franges més joves de població, a favor d’altres productes transformats –pastisseria, làctics, sucs envasats…– que gaudeixen normalment d’un gran suport publicitari, preocupa a les institucions que vetllen per l’educació i la salut del consumidor.
En aquest sentit, la Campanya ‘5 al dia’ té com a principal objectiu promoure el consum de les fruites i hortalisses entre els infants, així com entre les seves famílies.
L’eslògan de la Campanya ‘5 al dia’ fa referència a la importància que té per a la correcta alimentació dels infants el consum d’un mínim de cinc racions diàries d’entre fruites i hortalisses. Aquests aliments són fonamentals per al correcte desenvolupament dels nens, per la seva riquesa en vitamines, sals minerals, fibra i carbohidrats. A més, serveixen per prevenir malalties que apareixen a l’edat adulta com el càncer i els problemes cardiovasculars.
Aquesta campanya va ser premiada el 1999 per l’Institut Català del Consum per la seva tasca al servei dels consumidors en l’àmbit de la formació. En aquest sentit, ‘5 al dia’ és un projecte que pretén afavorir el coneixement i consum de fruites i hortalisses entre els nens i, d’aquesta manera, influir en l’adquisició d’hàbits alimentaris saludables.
A l'aula de la diversitat ja fa tres cursos que hem volgut dur a terme aquest programa en els nostres alumnes. Tenim una àrea que li diem 5 al dia.
Es tracta d'un treball per mitjà de fitxes on anem treballant les diferents fruites, verdures i hortalisses per mitjà de dossiers.
En aquest primer trimestre hem treballat la magrana i hem finalitzat el dossier menjant una macedònia de magranes.
Podeu veure les fotos a la presentació que us mostrem tot seguit.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada